Maklumat Pertukaran Subdomain Website

Makluman penukaran subdomain website alumni.

http://alumnishams.via.my

*ini hanya redirection link

sedikit penjelasan:

1. subdomain sebelum ni http://alumnishams.jackster.my adalah default subdomain kerana hosting jackster.my (hosting peribadi ana) yg ana gunakan.


2. bukan x mampu sponsor domain n hosting untuk alumni, tapi perlu lihat beberapa faktor:

a. ana belum dapat pengesahan dari semua admin n alumni untuk menggantikan blogspot ini dengan website yang baru, sebab itu ana belum promosikan, post sebelum ini sekadar meminta pandangan dan menunjukkan contoh website, tapi oleh kerana tiada respon (kecuali dari kak su) maka ana hanya menunggu maklumbalas dari AbuIffah yang merupakan ketua admin.

b. ana x boleh nak bank in duet ke pihak webhosting sebab masalah mesir yang memang susah nak buat money transfer.

c. adalah satu pembaziran jika alumni tidak manfaatkan betul2, jadi ana anggap website yang sekarang sebagai percubaan, jika benar2 dihidupkan, baru ana akan usaha mencari sponsor dan hosting yang sesuai.


3. subdomain sekarang, http://alumnishams.via.my hanyalah redirection link yang ana framekan dengan http://alumnishams.jackster.my , mengapa ana tidak gunakan redirection link ini sebelum ini?

a. kelemahan dari sudut trafik & SEO
b. x pernah terfikir akan timbul isu jika gunakan subdomain yang ada nama ana, ana bukan gile name ye


4. kerana urusan sebeginilah ana lebih suka jika ana tahu dengan setepat-tepatnya organisasi alumni, memudahkan urusan.

Maaf sebarang kelemahan ana menguruskan blog ini, ana sekadar mahu menghidupkan alumni yang dah jauh ketinggalan di belakang alumni lain (ALKIS - Alumni Kisas contohnya, AMAL - Maahad Muhammadi dan sebagainya).

Jangan besarkan isu yang tidak perlu, fokus kepada berkongsi ke arah memantapkan alumni, untuk kebaikan adik2 di SHAMS. Hantarkan artikel2 dan perkongsian ke emel alumnishams.

Sekadar perkongsian.

Wallahua'lam

1 comments:

Suhaila S. said...
This comment has been removed by the author.

Copyright © 2009 - Hidupkan Tradisi Alumni - Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template || Jackster ||