Sharing Moment, Kem Bina Sahsiah

Assalamu'alaikum wbt

Ada beberapa cadangan bernas daripada sahabat2 alumni
________________________________________________
wan: klu dulu, ada satu kem yg dianjurkan BPS,dimana student disuruh tutup mata..tinggal tgh2 malam, n tanya mreka ttg ape2 je pasl Islam.. xleh jawab, torture cukup2.. hehehe
17 Jan 09, 18:39
wan:sbnrnya terasa mcm nak bg idea.. harap2 alumni shams dapat adakan program yg dapat membuka minda student shams. Cthny beri pendedahan ttg course critical and ape2 je yg boleh buat diorg leh nampak utk pilih masa depan diorg...selain tu, sgt2 berharap senior adakan kem yg leh bina sahsiah student. bukan stakat bagi nasihat, tapi bg pengajaran terus. bagi adik2 ni sedar skit kat diorg..
_______________________________________________
Tentang idea untuk pendedahan critical course kepada junior oleh alumni, memang PK HEM dan unit kaunseling sangat99 mengalu-alukan agar alumni turun ke shams. Hari tu PK Hem minta alumni cari pelajar2 di pelbagai bidang dan buat sharing moment dengan adik2. Cg Rahman kaunselor bagi ruang yang luas untuk alumni. Contohnya, kalau beberapa student Laws nak kongsi pengalaman, just hubungi cg Rahman (0139311496) atau Pk Hem, ust Rosli (0199599215) dan bagitahu target student, tarikh dan masa nya, mereka boleh arrange untuk alumni.

Sharing moment seperti ni pernah dibuat pada tahun 2008, dianjurkan oleh kaunselor tetapi time tu tak ramai boleh join sebab bukan time cuti universiti. So, sape2 yang rasa boleh berbakti, susun atur pertemuan dengan pihak sekolah ye. Be more proactive.

Tentang kem bina sahsiah, kita memang sedang menuju ke arah itu, cumanya buat masa ini, dengan kekangan masa dan tenaga kerja yang ada, kita hanya menumpukan kepada pimpinan pelajar sahaja, dan kem untuk mereka memang cukup 'keras' dah sebenarnya. Penuh dengan muhasabah, tekanan fizikal dan mental, dan juga kritikan2 membina untuk mereka. InsyaAllah akan diteruskan.

terima kasih kepada wan kerana bagi pendapat dan concern hal shams.

Wassalam

2 comments:

Anonymous said...

Yg tinggal mlm2 buta tu... bukan namenyer hirosah ke?

Jackster® said...

insyaAllah kot =)

Copyright © 2009 - Hidupkan Tradisi Alumni - Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template || Jackster ||